and add this to your child theme stylesheet .et_pb_toggle_open .et_pb_toggle_title:before { display: block !important; content: “\e04f”; }

Blanka Mellová

Kierownik Centrum ds. żywienia, zdrowia i wellness  w  Nestlé Polska S.A.

Od początku swojej kariery zawodowej związana z obszarem obsługi klienta i konsumenta, zbudowała dział Serwisu Konsumenta w Nestlé Polska i nadal zarządza budowaniem bezpośrednich relacji z Konsumentem. 

Od 15 lat rozwija nowe projekty związane z prawidłowym odżywianiem i promocją aktywnego stylu życia. Koordynuje prace nad programami edukacyjnymi i społecznymi, mi. skierowanymi do dzieci i młodzieży np. Lekkoatletyka dla Każdego czy Gotuj się na zmiany, ale również do pracowników firmy mi. Nestlé Porusz Do Działania, szkolenia żywieniowe WELLBEING. W ramach programu edukacyjnego Lekkoatletyka dla każdego koordynuje projekt badawczy #ZacznijOdLekkiej.

Zapalona czytelniczka szwedzkich kryminałów, mama 4 dzieci promująca równowagę w żywieniu i życiu.

Streszczenie wykładu

DZIAŁANIA EDUKACYJNE I INNOWACJE PRODUKTOWE WSPIERAJĄCE SPOŻYCIE WARZYW I OWOCÓW.

Zalecenia Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego z 2020r. rekomendują, aby w naszej diecie dominowały warzywa i owoce – powinny stanowić połowę tego co jemy, a wskazują jako minimalną ilość 400g warzyw i owoców z jednoczesnym  wskazaniem większego spożycia warzyw niż owoców. Sprostanie tym zaleceniom, jak również zmieniającemu się stylowi życia konsumentów i ich potrzebom smakowym to podstawa działań firmy Nesté w Polsce. Działania te koncentrują się przede wszystkim na projektowaniu nowych produktów i ulepszaniu receptur istniejących, jak również w tworzeniu i aktywnym uczestniczeniu w programach i inicjatywach edukacyjnych zachęcających do częstszego i większego spożycia warzyw i owoców.

Przy projektowaniu nowych produktów i udoskonalaniu istniejących firma zawsze bierze pod uwagę nie tylko smak, ale również profil żywieniowy, tak by to co oferuje było smaczne i zdrowe. Zawartość warzyw i owoców jest kluczowa szczególnie w produktach skierowanych dla niemowląt i małych dzieci sprzedawanych pod marką GERBER, które wspierają ich wprowadzanie do diety dziecka i pomagają rodzicom kształtować odpowiednie nawyki żywieniowe. Również marka WINIARY ma  w swojej ofercie wiele produktów ułatwiających przygotowanie pełnowartościowego posiłku na bazie warzyw jak np. produkty z linii Kaszotto czy Makarony z sosem i warzywami. Linia produktów GARDEN GOURMET – roślinnych zamienników mięsa jest również przykładem promowania diety opartej na produktach roślinnych i warzywach, która jest korzystna nie tylko dla zdrowia konsumentów, ale i dla planety.

Na serwisach internetowych marek Nestlé dostępnych jest dla konsumentów wiele przepisów na smaczne dania na bazie warzyw i owoców, szczególnie w serwisie winiary.pl można znaleźć wiele inspiracji, ale również skorzystać z narzędzia My Menu Plan i zaplanować odpowiednio zbilansowane menu dla siebie i/lub całej rodziny.

W ramach swoich inicjatyw i programów edukacyjnych firma Nestlé promuje kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych w tym odpowiednie spożycie warzyw i owoców. Program „Nestlé Baby&Me” to źródło wiedzy na temat przebiegu ciąży, opieki nad dzieckiem oraz szeroko rozumianego rodzicielstwa. Wspiera rodziców i opiekunów niemowląt i małych dzieci mi. we wprowadzeniu warzyw i owoców do diety dziecka.

W ramach programu „Lekkoatletyka dla każdego!” organizowanego od 2014 r. przez Polski Związek Lekkiej Atletyki i Nestlé Polska, przy wsparciu Ministerstwa Sportu i Turystyki i pod patronatem Ministra Edukacji Narodowej promujemy nie tylko regularną  aktywność fizyczną, ale poprzez warsztaty i webinaria żywieniowe oraz dodatkowe lekcje  promujemy również wiedzę o prawidłowym odżywianiu, komponowaniu posiłków i wielkości porcji, w tym przede wszystkim na bazie warzyw i owoców. Wyniki projektu badawczego #ZacznijOdLekkiej z 2019r. potwierdziły, że wyższy odsetek dzieci  uczestniczących w programie „Lekkoatletyka dla każdego!” spożywa 2 i/lub więcej porcji owoców niż ich rówieśnicy nieuczestniczący w tego typu programach.

W programie edukacyjnym „Gotuj się na zmiany” organizowanym od 2010r. przez markę WINIARY warzywa i owoce są „ambasadorami” występującymi we wszystkich materiałach edukacyjnych dot. ich prawidłowego spożycia i jednocześnie zachęcających do ich przygotowania i niemarnowania. Są także częścią scenariuszy zajęć, gier i zabaw dla nauczycieli. Dzieci i rodzice mogą skorzystać z materiałów dostępnych na stronie internetowej www.gotujsięnazmiany.pl. Liczba uczniów objętych programem przekracza 1 000 000 uczniów.

Badania naukowe pokazują, że zaangażowanie dzieci w przygotowywanie posiłków skutkuje poprawą nawyków żywieniowych. Oznacza to m.in., że jakość diety poprawia się, a dzieci chętniej spożywają owoce i warzywa. Dlatego firma Nestlé zachęca we wszystkich swoich programach i inicjatywach edukacyjnych do spędzania czasu na wspólnym przygotowaniu posiłków rodzinnych.